Seoul Far Seoul Good 샌디의 한국일기

Anything Korean

06 8월 2006

오늘 행복해요

오늘 저는 한국영화 봤 고 한국음식 먹었어요. 그리고 제일 불사진 끽었어요. 오늘 진짜 기분이 좋았어요.

오후에 요가수업을 끝난 다음에 친구와 만았어요. 그분이 최지우의 영화 ? 연리지 -- 보고싶었어요. 사실 저는 최지우 안 좋아요. 그분이 항상 슬퍼 보여요. 하지만 제 친구 그분이 아주 좋아해 서 으리 영화를 봤어요. 영화가 그냥 그래요.

후에 우리는 새로운 한국식당 먹어 보세요. 식당 이름은 수 이에요. 3개 요리 시켜요. 2개요리 ? Fried pancake 고 Fried rice cake 맛있었어요. 다음에 우리 불고기를 먹어 보고싶어요.

밤에 저는 불사진 끽려고 Sheares Bridge에서 갔어요. 사진사람들이 많았어요. 2시간 기다렸지만 불이 진짜 아름다왔어요.

url사진더 있어요.


5 Comments:

At 10:35 오후, Blogger Song said...

불꽃 놀이 정말 예쁘네요^^ 야경 찍는 것도 힘들고 불꽃 놀이 찍는 건 더더욱 힘들었을텐데... 샌디님 실력이 정말 좋네요^^

Nice shots! I think it's not easy to take photos at night, and to catch fireworks is even more difficult:)

 
At 2:26 오전, Anonymous 익명 said...

Hi Sandy, I would like to share my understanding about the language, hope you won't mind that I point out your mistakes.

1. When 고 is used to link two clauses, the tense is only expressed at the last verb or adjective. So it is 영화를 보고 음식을 먹었어요 and not 영화 봤고 음식 먹었어요.

2. It is 수업이 끝난 다음에 or 수업을끝낸 다음에 and not 수업을 끝난 다음에. 이/가 goes with adjective and 을/를 goes with verb. 끝나다 means end and is an adjective. 끝내다 means to bring to an end and is a verb.

3. (으)려고. When a verb ends with a consonant it has to take on 으려고, so it is 찍으려고 and not 찍려고.

4. It is Sheares Bridge에 갔어요 and not Sheares Bridge에서. I believe you should know why it is 에 and not 에서.

 
At 9:24 오후, Blogger Sandy, 샌디 said...

Song 씨
고마워. 사진삼각가 (Camera Tripod?) 있을면 사진이 쉽게 찍어요. 아무튼 제 사진을 안 아름다워요. Lots of room of improvement. 하지만 아직 행복해요.

Ryu 씨
감사합니다. 저는 수정하기 행복해서 한국어를 배워요.

My Korean is really bad. But I would really like to improve. So, please continue to correct it.

Cheers

Sandy

 
At 6:38 오후, Anonymous 익명 said...

Hi Sandy, your korean is not bad for your level. People do understand what you are writing. You will definitely improve with time. You just have to be patient and keep your passion alive.^^

 
At 4:36 오후, Anonymous 익명 said...

This is very interesting site... » » »

 

댓글 쓰기

<< Home